TOM Bank Genel Müdürü Onur Özkan, 2025 yılı hedeflerini ve bu hedeflere ulaştıklarında sektördeki konumlarını AA muhabirine açıkladı. Özkan, belirledikleri hedeflere ulaşmaları halinde bireysel müşteri tabanında özel bankalar arasında 7. veya 8. sıraya yükselebileceklerini belirtti. Bankanın hızlı büyümesinin, enflasyonla mücadele ve makro ihtiyati önlemlerdeki olumlu gelişmelerle yakından ilişkili olduğunu vurgulayan Özkan, 2024'ün başındaki sıkılaştırma adımlarının yıl sonunda gevşemesinin, 2025'te daha istikrarlı bir planlama yapmalarına olanak sağlayacağını ifade etti. Özkan, sektördeki rekabet ortamında yenilikçi çözümlerle fark yaratmaya odaklanacaklarını da sözlerine ekledi.
Hızlı Büyüme ve Yenilikçi Yaklaşım
Onur Özkan, 975 bin yeni müşteriyle Avrupa ve Amerika'daki dijital bankalara kıyasla hem Türkiye'de hem de dünyada en hızlı büyüyen dijital banka olduklarını açıkladı. Kuruluşlarından bu yana müşteri odaklı bir yaklaşım sergilediklerini belirten Özkan, "HADİ" markasıyla müşterilerine kolay ve hızlı hizmet sunmayı hedeflediklerini vurguladı. Uygulama değerlendirme skorunda Türkiye'de en yüksek not olan 5 üzerinden 4,8'e ulaştıklarını belirten Özkan, A101, English Home ve Eve gibi mağazalarda QR kod ile hızlı ödeme imkanı sunduklarını hatırlattı. Bu sistemin, banka müşterisi olmayanların bile 3 dakika gibi kısa sürede alışveriş yapabilmelerini sağladığını ve sonraki işlemlerde sürenin 15 saniyeye düştüğünü belirtti. TOM Bank, 2025'in ilk çeyreğinde grup dışındaki bazı şirketlerle de bu sistemi entegre etmeyi planlıyor. A101 kasalarından günlük 3 bin TL'ye kadar nakit çekim imkanı da sunulduğunu ekledi. Bu sistemin müşteri memnuniyetini artırmada büyük rol oynadığını ve müşterilerin %65-70'inin bu yöntemi tercih ettiğini ifade etti. HADİ uygulamasının tüm bankaların ATM'lerinde ücretsiz olarak kullanılabildiğini de belirtti.
2025 Hedefleri ve Yeni Ürünler
Özkan, kredi kartı ürünlerinin 1 Ağustos'ta kullanıma sunulduğunu ve 4 ayda 300 bini aşan müşteri sayısına ulaştıklarını, 1 milyar TL'yi aşan bir harcama rakamına ulaştıklarını duyurdu. Veresiye uygulamasında düşük faiz oranları ve esnek ödeme seçenekleriyle müşterilerin bütçelerini rahatlatmayı hedeflediklerini dile getirdi. 2024 sonunda veresiye uygulaması hacminin 500 milyon TL'ye ulaşmasını beklediklerini açıkladı. Alışveriş kredisi ürünlerine de değinen Özkan, ilk çeyrek sonunda 200-250 milyon TL'lik bir hacme ulaşmayı beklediklerini ve katılım bankası prensiplerine uygun olarak sadece ticari işlemleri finanse ettiklerini belirtti. İhtiyaç kredisi gibi ürünlerin ise planlarında yer almadığını vurguladı. TOM Bank, "Altın Biriktiren Hesap" ürünüyle de müşterilerine altın birikim olanağı sunuyor. Özkan, 2025 yılında 15 milyar TL fon büyüklüğüne ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı. 5 yıl içinde Türkiye'de 5 milyon aktif kullanıcıya ulaşmayı, Avrupa'da 5 milyon indirmeyi ve 5 milyar dolar değerlemeye erişmeyi hedefleyen banka, 2025 yılında "unicorn" statüsüne ulaşmayı amaçlıyor.
Uluslararası Genişleme Planları
Onur Özkan, Dubai İslami Bankası'nın (DIB) hisse oranının birkaç hafta içinde yüzde 25'e çıkarılacağını hatırlattı. Yurt dışı hedeflerine de değinen Özkan, Avrupa ve İngiltere'de kısa sürede adımlar atmayı planladıklarını söyledi. Avrupa'daki büyük market zincirlerinin, TOM Bank modelinin sunduğu dijital bankacılık çözümlerine ilgi gösterdiğini ve bu konuda iş birliği teklifleri aldıklarını belirtti. Ancak, öncelikle kendi pazarlarındaki başarılarını pekiştirmeye odaklandıklarını ve daha sonra yurt dışı genişleme çalışmalarına hız vereceklerini ekledi. Bazı ülkelerin bankacılık sistemlerinin Türkiye'den 20 yıl gerisinde olduğunu hatırlatan Özkan, bu ülkelerde öncü bir dijital banka olma hedefini de vurguladı.