Kayseri'deki Gizemli Uçaklar

Kayseri'de 1947'den kalma, ABD yardım planıyla Türkiye'ye gelen ve kaybolan 72 adet Focke-Wulf FW-190 tipi uçaktan 50'sinin gömüldüğü iddiaları yıllardır konuşuluyor. TOMTAŞ Yönetim Kurulu Üyesi Ferhat Çakır, bu iddialar hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Çakır, kapsamlı araştırmalara rağmen uçakların gömülmesine dair herhangi bir kanıt bulamadıklarını belirtti. Ancak, Çakır'a göre asıl gömülü olan şey, Türk mühendislerinin yüksek teknoloji üretebileceğine duyulan inançtı. Uzun yıllar süren bir durgunluğun ardından, bu inancın yeniden canlandığını ve Türkiye'nin savunma sanayisindeki büyük başarılara imza attığını vurguladı. Bu durum, Türkiye'nin TUSAŞ gibi önemli şirketlerin başarısıyla destekleniyor ve uluslararası alanda saygınlık kazanmasını sağlıyor. Yine de, gizemli uçakların efsanesi Kayseri'nin hafızasında yer almaya devam ediyor.

Gömülen İnanç, Yükselen Teknoloji

Çakır, 1950'lerde Kayseri Hava İkmal'de TOMTAŞ'ın ürettiği uçakların gömüldüğü rivayetlerini doğrulayacak hiçbir belgeye rastlanmadığını dile getirdi. Genelkurmay Başkanlığı'ndan Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na, Milli Savunma Bakanlığı'ndan ilgili birimlere kadar birçok kuruma başvurduklarını ve akademik araştırmalar yürüttüklerini ancak sonuçsuz kaldıklarını ifade etti. Ancak, bu araştırmaların asıl amacı, geçmişte yerli teknoloji üretme konusunda yaşanan güven eksikliğinin tespiti ve bu eksikliğin giderilmesi için yapılmış çalışmaların incelenmesiydi. Necmettin Erbakan döneminde kurulan TUSAŞ ve Turgut Özal döneminde başlayan F-16 montajı, son 25 yıldır yapılan yatırımlar ve gelişmelerle birleşince Türk mühendislerinin yüksek teknolojiye erişebileceğine olan inanç yeniden canlandı. Bu canlanma, Türkiye'nin savunma sanayisindeki önemli atılımlarının başlangıcı oldu.

TOMTAŞ'ın Yeniden Doğuşu ve Milli Teknoloji Hamlesi

TOMTAŞ Yönetim Kurulu Üyesi Ali Ekşi, Türkiye'nin ilk uçak fabrikası olan TOMTAŞ'ın 2023 yılında yeniden faaliyete geçmesiyle, Türk ruhunun yeniden doğduğunu vurguladı. Şirket, TUSAŞ'ın yerli ve milli ürünlerinin parçalarını üreterek ve HÜRJET'in montajını yaparak milli teknoloji hamlesine katkıda bulunuyor. Yerli ve milli ürünlerin 50'den fazla ülkeye ihraç edilmesi, insansız hava araçları pazarında %70'lik paya sahip olunması ve %85'in üzerinde yerlilik oranına ulaşılması, Türk savunma sanayisinin başarısını gösteriyor. Bu başarı, Kayseri'deki gömülü uçak efsanesinin gölgesinde, yeniden canlanan bir inancın ve azmin ürünüdür. Bu gelişmeler, Türkiye'nin savunma sanayisindeki büyük potansiyelini ve gelecekteki hedeflerini göstermektedir.